Business / Business Services

Online adverteren

Als je online goed vindbaar wilt zijn. Kun je kiezen tussen twee vormen van online marketing.

– SEO (Search engine optimization)

– SEA (Search engine Advertising)

Bij SEO probeer je organisch goed vindbaar te zijn. Als je bijvoorbeeld het zoekwoord ‘autoverzekering’ intikt krijg je advertenties en je krijgt organische resultaten. Je kunt ze vrij makkelijk van elkaar onderscheiden doordat er 4 advertenties bovenaan staan. Ook staat hiervoor een geel blokje waarop staat dat het advertenties zijn. Je betaalt hier geld voor als iemand op jouw link klikt. Stel je voor dat iemand 1 keer op jouw link klikt, kost het jou vaak rond de 50 cent in de meeste gevallen. Als er bijvoorbeeld 99 mensen die niks kopen na het klikken kost het je geld. Als de 100e wel iets koopt voor een bepaald bedrag is de kans groot dat je hierdoor winst hebt gemaakt. Je wilt namelijk ook winst maken als ondernemer dus is SEA een hele goede oplossing. Ze noemen het tegenwoordig ook wel online advertising. Het is maar net waar je voor kiest. Bij SEO betaal je namelijk helemaal niets per klik. Bij SEO betaal je voor het hele traject er omheen. Je komt namelijk niet zomaar hoog in de zoekmachines. Je moet hiervoor veel backlinks hebben en je moet ook een goed geoptimaliseerde website hebben. Dit kun je maar op een manier krijgen. Door dit uit te besteden. Het is namelijk heel makkelijk dat je dit zelf kunt doen. Bedrijven aan wie je dit uitbesteed hebben hier vaak ook al moeite mee.

Besteed het lekker uit

Een mooi gezegde is: “online adverteren is pas duur als het niets oplevert”. Dit klopt ook echt. Als je het goed voor elkaar wilt hebben. Dan moet je zeker niet twijfelen of je wilt uitbesteden. Besteed het dan ook echt uit en wacht tot het gewenste resultaat.

 

http://www.smpa.nl/